Szeretettel köszöntelek a TELEHÁZAK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TELEHÁZAK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a TELEHÁZAK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TELEHÁZAK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a TELEHÁZAK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TELEHÁZAK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a TELEHÁZAK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TELEHÁZAK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az egyik megoldás a hirdetések blokkolásának megakadályozására, ha kizárjuk a portálokról a Mozilla böngészőjét használókat - hangzott el az Online marketing az e-businessben konferencián.
Az első üzleti portálok megjelenésének idején még nem volt külön web- és reklámszerver, vagyis technikailag a hirdetés is a tartalom része volt - mondta , az Adverticum Zrt. kereskedelmi igazgatója. Később az online marketing térhódításával, mind szofisztikáltabbá válásával, illetve az olyan igények, mint a targetálhatóság megjelenésével ez egyre inkább hátráltató tényezővé vált. Ezért mára külön szerver szolgálja ki a reklámokat még házon belül is, nem csak azoknál a portáloknál, ahol külső szolgáltató foglalkozik a hirdetésekkel. A külön reklámszer rengeteg lehetőséget kínál, ez látszik is a megnövekedett online hirdetések számában, egyre több cég él az új eszközzel - bizonyos oldalak már-már karácsonyfára emlékeztetnek. Azonban van egy hátulütője is. Mivel a tényleges tartalom és a hirdetések forrása különböző, ezért viszonylag könnyedén blokkolható utóbbi. Az Adverticum felmérései szerint a hazai portálok átlagosan 8 százalékkal nagyobb reklám bevételt érhetnének el, ha nem lennének olyanok, akik kiszűrik a hirdetéseket. Vagyis érdemes a kérdéssel foglalkozni. Szutor Ferenc három elméletben lehetséges módszert sorolt fel a hirdetésblokkolás megakadályozására. Az első a tartalomszolgáltatók együttműködését feltételezi. Ez esetben az oldalak megtekintése regisztrációhoz kötött, amelynek során a felhasználók elfogadják, hogy a hirdetések megtekintése a feltétele az ingyenes tartalomnak (például híreknek) - elvégre a tartalom előállításának a költségeit a reklámbevételből fedezik a tartalomszolgáltatók. A módszerrel nyomonkövethető, a bejelentkezett felhasználók ténykedése, például megnézik-e a reklámokat, vagyis betartják-e a "szerződést". Mindez fokozható központi (tehát nem portálonkénti) autentikációval, amikor egy "Nagy Testvér" szerver végigköveti a felhasználók teljes online tevékenységét, és ebből generál statisztikákat. Utóbbi persze adatvédelmi szempontból minimum aggályos, ezért az elkövetkező években vélhetően nem találkozunk majd hasonló megoldással. A második lehetőségre nemzetközileg már van példa. Eszerint a portálokról ki kellene tiltani a - gyárilag "beépített" hirdetésblokkoló lehetőségekkel felvértezett - Firefox böngészőt használó usereket. Pontosabban nem kitiltani, hanem átirányítani őket a whyfirefoxisblocked.com oldalra. Ez persze több sebből is vérzik, elvégre nem csak a Firefox böngésző bír ilyen funkciókkal, rengeteg külső alkalmazás érhető el, amelyekkel más böngészőket is könnyen fel lehet készíteni a hirdetések "kivédésére". Arról nem is beszélve, hogy a Firefox ma igen kedvelt, és a tartalomszolgáltatóknak nem biztos, hogy megéri megkockáztatni elveszíteni ilyen sok látogatót.
A harmadik - valószínűleg járható - megoldás látszólag visszanyúlik a gyökerekhez. Ekkor a kiszolgált hirdetések forrását vegyítik a valós tartalommal, megnehezítve a blokkolók dolgát. Így ugyanis sokkal nehezebb eldönteni, hogy egy-egy elem az oldal része (például egy grafika, dizájnelem) vagy hirdetés. Az Adverticum már kísérletezik is egy hasonló megoldáson.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Az Open Office-t használó magyar szervezetek és vállalatok