Teleház: Felnőttoktatási Intézmény akkreditációjának szabályozása

Szeretettel köszöntelek a TELEHÁZAK közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 531 db
  • Videók - 22 db
  • Blogbejegyzések - 109 db
  • Fórumtémák - 9 db
  • Linkek - 96 db

Üdvözlettel,

TELEHÁZAK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a TELEHÁZAK közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 531 db
  • Videók - 22 db
  • Blogbejegyzések - 109 db
  • Fórumtémák - 9 db
  • Linkek - 96 db

Üdvözlettel,

TELEHÁZAK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a TELEHÁZAK közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 531 db
  • Videók - 22 db
  • Blogbejegyzések - 109 db
  • Fórumtémák - 9 db
  • Linkek - 96 db

Üdvözlettel,

TELEHÁZAK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a TELEHÁZAK közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 531 db
  • Videók - 22 db
  • Blogbejegyzések - 109 db
  • Fórumtémák - 9 db
  • Linkek - 96 db

Üdvözlettel,

TELEHÁZAK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

24/2004. (VI. 22.) FMM rendelet

az akkreditációs eljárás és követelményrendszer részletes szabályairól

A felnőttképzésről szóló 2001. évi CI. törvény (a továbbiakban: Fktv.) 4. §-a (2) bekezdésének b) pontjában foglalt felhatalmazás alapján - az oktatási miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § E rendelet hatálya kiterjed

a) az akkreditáció iránt kérelmet előterjesztő, továbbá az intézmény-, illetőleg program-akkreditációs tanúsítvánnyal rendelkező felnőttképzést folytató intézményekre,

b) a Felnőttképzési Akkreditáló Testületre (a továbbiakban: FAT),

c) a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézetre (a továbbiakban: NSZFI), valamint

d) az akkreditációs eljárásban és az akkreditált intézmények és programok ellenőrzésében közreműködő szakértőkre.

Az intézmény-akkreditáció követelményrendszere

2. § Intézmény-akkreditációt - az Fktv.-ben, valamint a felnőttképzést folytató intézmények és a felnőttképzési programok akkreditációjának szabályairól szóló 22/2004. (II. 16.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: kormányrendelet) meghatározott feltételek fennállása esetén - az a felnőttképzést folytató intézmény kaphat, amely

a)

b) felnőttképzési szolgáltatásokat nyújt,

c) biztosítja a rendszeres képzés folytatásához, továbbá a felnőttképzési szolgáltatás nyújtásához szükséges személyi és tárgyi feltételeket,

d) tervezi, fejleszti és értékeli tevékenységét,

e) intézményirányítási és döntési folyamatai szabályozottak,

f) a tevékenységéről nyújtandó tájékoztatás, valamint a képzési programok lebonyolítása érdekében információs, ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszert működtet.

3. §

4. § (1) A kérelmező intézménynek a képzéshez kapcsolódóan az Fktv. 29. §-ának 7. pontjában meghatározott felnőttképzési szolgáltatások közül az előzetesen megszerzett tudás felmérése szolgáltatáson túl legalább egy szolgáltatást nyújtania, és ezt dokumentálnia kell.

(2)

(3) Az intézménynek meg kell határoznia, hogy az általa nyújtott szolgáltatások közül melyeket biztosít külön térítés nélkül. Az intézmény a szolgáltatások jegyzékét az információs és ügyfélszolgálati tevékenység ellátására alkalmas irodahelyiségben jól látható helyen köteles elhelyezni. A jegyzéknek tartalmaznia kell a térítési díjakat is.

(4) Az intézménynek rendelkeznie kell olyan kimutatással, amelyből megállapítható, hogy mely résztvevők, mikor és milyen felnőttképzési szolgáltatást vettek igénybe.

5. § (1) A kérelmező intézménynél képzési tevékenységért felelős vezetőként, valamint oktatóként az a személy foglalkoztatható, aki az 1. számú mellékletben meghatározott végzettséggel, illetve gyakorlati idővel rendelkezik.

(2) A foglalkoztatásra irányuló jogviszony fennállását, valamint az l. számú mellékletben meghatározott végzettséget az arra vonatkozó dokumentum másolatával igazolni, a gyakorlati időről pedig nyilatkoztatni kell.

(3) A kérelmező intézmény képzési helyszíneinek - a képzés jellegétől függően - meg kell felelniük az 1. számú mellékletben meghatározott tárgyi feltételeknek. Képzési helyszínen a képzési program megvalósításának helyszíne értendő.

(4) Az intézménynek rendelkeznie kell olyan, a képzési helyszínekről és a programok megvalósításáról szóló naprakész kimutatással, amely tartalmazza a képzési helyszínek pontos címét, a képzések megnevezését, a képzések indításának időpontját, óraszámát és a befejezés idejét. A kimutatást 5 évig kell megőrizni.

(5) Fogyatékos felnőttek képzése esetén az intézménynek biztosítania kell a képzés célcsoportjának megfelelő személyi és tárgyi feltételeket.

6. § (1) A képzési tevékenység tervezése érdekében a kérelmező intézménynek rendelkeznie kell

a) képzési tervvel és a képzési tervben megjelölt képzési programmal, valamint

b) olyan humánerőforrás-tervvel, amely tartalmazza az oktatók kiválasztására, rendelkezésre állására, valamint továbbképzésére vonatkozó szabályokat.

(2) A képzési tevékenység megvalósításának tanúsítása érdekében a kérelmező intézménynek rendelkeznie kell

a) a képzésről és a felnőttképzési szolgáltatásról szóló tájékoztatóval,

b) jelentkezési lappal,

c)

d) felnőttképzési szerződéssel,

e) a képzésen való részvétel követésére alkalmas nyilvántartással,

f) a képzés lebonyolításának - az oktatók beosztását is tartalmazó - ütemtervével,

g) a képzés lezárásának dokumentációival.

(3)

7. § (1) A kérelmező intézménynek rendelkeznie kell

a) az intézmény szakmai tanácsadó testülete által jóváhagyott és nyilvánosságra hozott olyan minőségpolitikával, amely

aa) összhangban áll az intézmény képzési céljaival, működési elveivel és szervezeti kultúrájával,

ab) megfogalmazza a képzésben részt vevők, a munkáltatók, a munkatársak és az oktatók felnőttképzéssel kapcsolatos igényei kielégítésének szükségességét és módját,

ac) kifejezi az intézmény elkötelezettségét a szakmai követelmények teljesítése, a minőségirányítási rendszer, valamint a szakmai munka eredményességének folyamatos fejlesztése iránt;

b) a tárgyévre szóló, a szakmai tanácsadó testület által - az éves képzési tervvel egyidejűleg - jóváhagyott olyan minőségcélokkal, amelyek

ba) az érintettek számára közérthetőek,

bb) mérhetőek, tartalmaznak sikerkritériumokat és alkalmasak az objektív értékelésre,

bc) megvalósításához határidőt, felelősöket és erőforrásokat kell rendelni.

(2) Az intézménynek rendelkeznie kell a működési folyamatait meghatározó, dokumentált, bevezetett és fenntartható, a szakmai tanácsadó testülete által jóváhagyott olyan minőségirányítási rendszerrel, amely

a) kijelöli azokat a folyamatokat, melyek a képzésben részt vevő felnőttek elvárásaival összhangban álló eredmények eléréséhez szükségesek, ideértve a képzéssel kapcsolatos dokumentumok, szerződések, tananyagok és taneszközök kezelésére vonatkozó eljárásokat, valamint a képzéshez szükséges egészséges és biztonságos, a mindenki számára egyenlő hozzáférést biztosító környezet megteremtését is;

b) tartalmazza:

ba) a képzésben részt vevő felnőttek képzésének és tudásuk értékelésének olyan folyamatleírását, mely magában foglalja a képzési tevékenység szakmai előkészítésének, indításának, lebonyolításának, valamint zárásának lépéseit,

bb) az előzetesen megszerzett tudás felmérésének és beszámításának, valamint legalább még egy végzett szolgáltatásnak a folyamatleírását,

bc) az információs, ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszer leírását,

bd) a képzésben részt vevő felnőttek igényei feltárásának és elégedettségük mérésének, valamint a mérési eredmények fejlesztésekbe történő visszacsatolásának folyamatleírását;

c) tartalmazza azokat az eszközöket, illetve módszereket, melyek garantálják a kialakított folyamatok és az intézmény szervezetének állandó javítását, az esetleges hibák megállapítását és azok előfordulásának megelőzését;

d) meghatározza azokat a legfontosabb - különösen a képzés tartalmára, tárgyi feltételeire, az alkalmazott oktatási módszerekre, az oktatók munkájára, a szervezés módjára, a résztvevők tudásának ellenőrzésére és a követelmények teljesítésének módjára vonatkozó - területeket, melyekről az intézménynek folyamatosan visszajelzéseket kell gyűjtenie a képzésben részt vevő felnőttek elégedettségének vizsgálata során, a folyamatos fejlesztés érdekében;

e) egyértelműen rögzíti a képzésben részt vevő felnőttekkel, az intézmény külső és belső partnereivel kialakított kommunikáció és kapcsolattartás rendjét, formáját, különös tekintettel a körültekintő ügyfélkapcsolatokra, illetve a visszacsatolások kezelésére és feldolgozására.

8. § (1) A kérelmező intézménynek rendelkeznie kell az éves működésének értékelésére vonatkozó, a szakmai tanácsadó testülete által jóváhagyott olyan önértékelési rendszerrel, amely az önértékelés területeit és módszereit foglalja magában.

(2) Az önértékelésnek ki kell terjednie a kérelmező intézmény jellemző tulajdonságaira, adottságaira, így különösen

a) a vezetés szerepére a minőségi kultúra fejlesztésében,

b) az emberi erőforrások menedzselésére,

c) az intézmény stratégiájának meghatározására és megvalósítására,

d) a partnerkapcsolatokra és a partneri igények figyelembevételének módjára,

e) a teljes folyamatszabályozásra.

(3) Az önértékelésnek - a (2) bekezdésben foglaltakon túl - ki kell terjednie a képzési tevékenység elemzésére, a kérelmező intézmény által elért eredményekre, így különösen

a) az intézmény szakmai és civil közéletben kifejtett tevékenységének bemutatására,

b) a képzésben részt vevők képzést értékelő véleményének bemutatására a tanfolyam szervezéséről, a tananyag minősítéséről, az előadók, az oktatók értékeléséről, a felnőttképzési szolgáltatásokról, az előzetes tudásszint méréséről, illetve az ennek lehetőségéről való intézményi tájékoztatásról, a tárgyi feltételek megfelelőségéről,

c) az intézmény alkalmazottainak és az oktatóknak az intézményről és a képzésben nyújtott teljesítményéről alkotott véleményére,

d) az intézmény képzési tevékenységének kulcsfontosságú eredményeire, illetve mutatóira.

(4) Az önértékelés módszerét a kérelmező intézmény saját maga határozza meg. Az önértékelés alapján az intézménynek a következő évre vonatkozó képzés-fejlesztési tervet kell kidolgoznia.

9. § (1) A képzés iránt érdeklődő, illetve a képzésben részt vevő személyek érdekében a kérelmező intézmény olyan vevőszolgálatot működtet, amely biztosítja

a) a személyes megkeresés és a telefonon történő elérés lehetőségét, illetve

b) távoktatás esetén a megfelelő kapcsolattartást (levél, e-mail, honlap).

(2) A kérelmező intézménynek rendelkeznie kell olyan szabályzattal, amely tartalmazza az információs, ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszer leírását. Erről a képzés megkezdése előtt a képzésben részt vevőket tájékoztatni kell, és ezt számukra hozzáférhetővé kell tenni.

(3) A kérelmező intézménynek a képzésben részt vevők által bejelentett panaszok kivizsgálásának eredményéről, illetve a megtett intézkedésekről nyilvántartást kell vezetnie.

Az intézmény-akkreditáció megtagadása, visszavonása

10. § (1) Nem adható intézmény-akkreditáció, ha

a) annak az Fktv.-ben, a kormányrendeletben és e rendeletben meghatározott feltételei nem állnak fenn,

b) a kérelmező intézmény a képzési tevékenység folytatásától eltiltó intézkedés hatálya alatt áll,

c) a FAT az intézmény-akkreditációs tanúsítványt a kérelem beadását megelőző 1 évben visszavonta,

d) a kérelmező intézménynek az illetékes adó- és vámhatóság által nyilvántartott, lejárt köztartozása van, vagy csőd-, végelszámolási, illetve felszámolási eljárás alatt áll.

(2) Az intézmény-akkreditáció visszavonásának van helye, ha

a) az intézmény az Fktv., illetve a kormányrendelet szabályainak megsértésével folytatja tevékenységét,

b) a munkaügyi központ az intézményt a képzési tevékenységétől eltiltotta,

c) az e rendeletben előírt akkreditációs követelmények nem teljesülnek,

d) az intézmény az akkreditáció feltételeit nem érintő adataiban bekövetkezett változás ellenére nem kezdeményezi az egyszerűsített akkreditációs eljárás lefolytatását,

e) azt az intézmény maga kérelmezi,

f) az intézményt a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásából törölték.

A feltételes intézmény-akkreditáció

11. §

Egyszerűsített intézmény-akkreditáció

12. § (1) Az intézménynek 60 napon belül egyszerűsített eljárás lefolytatását kell kezdeményeznie, ha az intézményi tanúsítványon szereplő adataiban következett be változás.

(2) A közoktatási feladatot ellátó szakképző intézmény a kormányrendeletben meghatározottak szerint egyszerűsített eljárás keretében szerezhet intézmény-akkreditációt.

Az akkreditált intézmény kötelezettségei

13. § (1) Az akkreditált felnőttképzést folytató intézményt az akkreditációval összefüggésben az alábbi kötelezettségek terhelik:

a) az akkreditáció érvényességi időtartama alatt az akkreditációs követelményeknek megfelelően kell működnie,

b) a tevékenységéről közreadott tájékoztatókban, valamint a tevékenysége gyakorlása során használt képzési dokumentációkban fel kell tüntetnie az akkreditációs lajstromszámát,

c) a tanúsítvány adataiban bekövetkezett változásokról tájékoztatnia kell a képzésben érdekelt partnereket.

(2) Az akkreditált felnőttképzést folytató intézménynek a tárgyévi képzési terv jóváhagyását megelőzően évente önértékelést kell végeznie.

14. §

A program-akkreditáció követelményrendszere

15. § (1) A program-akkreditáció vizsgálata arra irányul, hogy a képzési program megfelel a képzési célnak, a megvalósíthatóság kritériumának, valamint a pedagógiai, andragógiai követelményeknek.

(2) A felnőttképzést folytató intézmény által kidolgozott képzési program akkor akkreditálható, ha

a) annak az Fktv.-ben, valamint a kormányrendeletben meghatározott feltételei fennállnak,

b) megnevezése pontos, egyértelmű és azonos a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásában szereplő megnevezéssel,

c) a képzési program felépítése modul szerkezetű, célja a program egészére és moduljaira lebontva is meghatározott,

d) a képzés módszere megfelel a célcsoport jellemzőinek, a képzés céljának,

e) a képzési program megvalósítható a képzés személyi és tárgyi feltételeivel (1. számú melléklet I. 2. és II. 1-5. pontjai), a választott módszerrel, az adott célcsoportban, az adott időtartam alatt,

f) a képzés moduljainál megfogalmazott részcélok a képzési program céljainak megvalósítását biztosítják,

g) a képzési program meghatározza a bekapcsolódás és részvétel feltételeit, a fogyatékosságból eredő speciális igények figyelembevételének módját és a képzési folyamat részletes leírását,

h) a képzés során elsajátított ismeret, kialakított készség, képesség, kompetencia alkalmas a követelmények teljesítésére,

i) a képzés során alkalmazott értékelési rendszer alkalmas a követelmények teljesítésének mérésére,

j) a program lehetőséget biztosít a képzés céljától, célcsoportjától függően az előzetesen megszerzett tudás elismerésére,

k) a képzés moduljainak egymásra épülése azok tartalma alapján alkalmas az adott ismeret, készség, képesség, kompetencia elsajátítására,

l) a résztvevők által hozzáférhető módon biztosítja a képzés céljának eléréséhez szükséges tananyagokat, segédanyagokat, segédeszközöket, ajánlott és kötelező irodalmat,

m) meghatározza a képzés sikeres elvégzését igazoló okirat kiadásának feltételeit,

n) a program tartalmazza a képzés résztvevőinek elégedettségére, a képzés megvalósulására, valamint eredményességére vonatkozó információgyűjtés eljárásának, a visszajelzések feldolgozásának és hasznosításának leírását.

(3) A FAT által akkreditált képzési program más felnőttképzési intézmény részére akkor akkreditálható, ha

a) a kérelmező intézmény szerződéssel igazolja az átadott akkreditált program felhasználási jogát, továbbá

b) a kérelmező intézménynél a program megvalósításához szükséges személyi és tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.

16. § (1) Nem adható program-akkreditáció, ha az intézményt a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásából törölték.

(2) Vissza kell vonni a program-akkreditációt, ha

a) azt az intézmény saját maga kéri,

b) a képzési program megvalósítása nem az e rendelet szerinti követelményeknek megfelelően történik,

c) a munkaügyi központ az intézményt képzési tevékenységétől eltiltja,

d) az intézmény képzési tevékenységét az Fktv., illetve a kormányrendelet szabályainak megsértésével folytatja,

e) az intézményt a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásából törölték.

(3) Nem adható program-akkreditáció, ha a FAT a felnőttképzést folytató intézmény ugyanazon tartalmú és megnevezésű program-akkreditációs tanúsítványát a kérelem beadását megelőző 1 évben visszavonta.

17. § Az Fktv. 19. §-ának (3) bekezdése szerinti bejelentésre indult program-akkreditációs eljárás során kiadott akkreditáció érvényességi ideje a más törvény alapján szerzett akkreditáció, illetve a hatósági jogkörben engedélyezett képzési program érvényességi idejét nem haladhatja meg, de legfeljebb 5 évre szólhat.

Az intézmény- és program-akkreditációs eljárás közös szabályai

18. § (1) Az intézmény- és programakkreditáció iránti kérelmet, illetve a más törvény felhatalmazása alapján akkreditált, vagy hatósági jogkörben engedélyezett képzési program elismerése iránti bejelentést [Fktv. 19. § (3) bek.] az e rendeletben előírt mellékletekkel együtt az NSZFI-nél egy gépi adathordozón és három összefűzött, nyomtatott példányban kell előterjeszteni.

(2) Ha a gépi adathordozó tartalma eltér a nyomtatott formában előterjesztett dokumentumok tartalmától, az eljárás során a nyomtatott formában előterjesztett dokumentumokat kell figyelembe venni.

(3) A kérelem, illetve a bejelentés, valamint mellékleteik benyújtásához szükséges nyomtatványok az NSZFI honlapjáról letölthetők.

19. § (1) Az NSZFI döntés-előkészítő jogkörében eljárva

a) a kérelmet, a bejelentést, valamint azok mellékleteit formai szempontból a beérkezést követően haladéktalanul megvizsgálja, és szükség esetén 8 napon belül - megfelelő határidő megjelölése mellett - a kérelmezőt hiánypótlásra hívja fel,

b) a formai ellenőrzés befejezésétől számított 3 munkanapon belül javaslatot tesz a FAT elnökének a közreműködő szakértő(k) személyére, illetve a szakértői bizottság tagjaira,

c) a szakértői vélemény átvételét követően az ügy iratait a FAT-hoz történő benyújtásra előkészíti és legalább 8 nappal a testületi ülés előtt megküldi a FAT részére.

(2) A kérelemnek, illetve a bejelentésnek és mellékleteinek formai vizsgálata arra irányul, hogy a kérelmező intézmény az e rendeletben előírt példányszámban és formanyomtatványon terjesztette-e elő a kérelmet, illetve a bejelentést, valamint a kérelemhez, bejelentéshez csatolta-e az e rendeletben meghatározott mellékleteket.

20. § (1) A FAT elnöke az NSZFI javaslata alapján a javaslat átvételétől számított 5 napon belül kirendeli a szakértő(ke)t, illetve a szakértői bizottság tagjait. Az eljárás a szakértői vélemény megérkezéséig felfüggeszthető.

(2) A szakértő(k), illetve a szakértői bizottság szakvéleményének elkészítése érdekében

a) megvizsgálja a benyújtott dokumentumok szakmai megalapozottságát és koherenciáját,

b) ellenőrzi a dokumentumban foglaltak és az akkreditáció alapjául szolgáló követelmények összhangját,

c) a kormányrendeletben, illetve e rendeletben meghatározott esetekben helyszíni szemlét tart, amelynek során megvizsgálja

ca) a benyújtott dokumentumok valóságtartalmát, továbbá

cb) azt, hogy az intézmény rendelkezik-e akkreditációs követelményrendszerben meghatározott feltételekkel, valamint

cc) azt, hogy az intézmény gyakorlata követi-e az írásban rögzített terveket, előírásokat, szabályozásokat,

cd) a 6. § (2) bekezdésében meghatározott dokumentumok meglétét és tartalmi megfelelőségét.

(3) Helyszíni szemle esetén a szakértői bizottság vezetője a szemle időpontjáról - a kirendelés kézhezvételétől számított legkésőbb 3 napon belül és legalább 8 nappal a helyszíni szemle előtt - a kérelmező intézményt írásban értesíti.

(4) A szakértő(k), illetve a szakértői bizottság - az írásba foglalt és valamennyi tagja által aláírt - szakvéleményt a kirendelés kézhezvételétől számított 20 napon belül megküldi az NSZFI-nek. A kérelmező intézmény a szakértői véleményt megtekintheti, arra vonatkozóan nyilatkozatot tehet.

21. § (1) A FAT a kérelmező intézmény számára határidő kitűzésével lehetőséget biztosíthat a saját vizsgálata, illetve a helyszíni szemle során észlelt hiányosságok pótlására.

(2) Indokolt esetben a hiánypótlásra történő felhívás alapján benyújtott dokumentumok vizsgálatára további szakértő rendelhető ki.

22. § (1) A FAT az akkreditáció iránti kérelemről, az Fktv. 19. §-ának (3) bekezdése szerinti bejelentés tárgyában, illetve az Oktatási Hivatal által megküldött jegyzék elfogadásáról - az NSZFI által döntésre előkészített ügy iratai alapján - testületi ülésén határoz.

(2) A FAT a kérelemnek, illetve a bejelentésnek helyt adó, továbbá az (1) bekezdés szerinti jegyzék elfogadásáról szóló határozat meghozatalával egyidejűleg az akkreditációra vonatkozóan tanúsítványt állít ki.

Az intézmény-akkreditációra vonatkozó eljárási szabályok

23. § (1) Az intézmény-akkreditáció iránti kérelmet a 18. §-ban foglaltak figyelembevételével a 2. számú melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelemhez mellékelni kell

a) az intézmény létesítését igazoló okirat másolatát,

b) az intézmény képviseletére jogosult személy aláírási címpéldányának másolatát,

c) a felnőttképzést folytató intézmény nyilvántartásba vételét igazoló dokumentum másolatát,

d) a képzési tevékenységért felelős személy szakmai önéletrajzát, mely magában foglalja a felnőttképzési gyakorlat bemutatását is,

e) az intézmény képviseletére jogosult személy nyilatkozatát arról, hogy a szakmai tanácsadó testület tagjai közül mely személy áll az intézménnyel foglalkoztatásra irányuló jogviszonyban,

f) a szakmai tanácsadó testület alapítását, működtetését igazoló dokumentumokat (jegyzőkönyv, ügyrend stb.),

g) a kérelem benyújtásakor érvényes, a szakmai tanácsadó testület által jóváhagyott képzési tervet, illetve az október 1-jét követően benyújtott kérelmek esetén a tárgyévi és a következő naptári évre vonatkozó képzési tervet,

h) a képzési terv szakmai tanácsadó testület által történő jóváhagyásának dokumentumát,

i) a humánerőforrás-tervet,

j) a minőségpolitikát,

k) a tárgyévi minőségcélokat,

l) a képzési és értékelési folyamat leírását,

m) az előzetesen megszerzett tudás felmérésének és beszámításának folyamatleírását, valamint legalább még egy végzett szolgáltatás folyamatleírását,

n) az információs, ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszer leírását,

o) a képzésben részt vevők igényeinek feltárását és elégedettségük mérésének, valamint a mérési eredmények képzés-fejlesztésbe történő visszacsatolásának folyamatleírását,

p) az intézmény működési folyamatait meghatározó minőségirányítási rendszer leírását,

q) az önértékelési rendszer leírását és az önértékelés alapján készített fejlesztési tervet,

r) az intézmény által megvalósított képzési program akkreditációs tanúsítványának másolatát,

s) a képzési helyszíneket és az azokon megvalósított képzéseket tartalmazó, az 5. § (4) bekezdés szerinti naprakész kimutatás másolatát,

t) az intézmény tevékenységének a 2. számú melléklet szerinti ismertetését,

u) a képzési tevékenységért felelős vezetőnek és az oktatóknak arra vonatkozó nyilatkozatát, hogy az akkreditációs eljárás lefolytatásához szükséges, e rendeletben meghatározott adataiknak a kirendelt szakértők, az NSZFI és a FAT által történő kezeléséhez hozzájárulnak.

(2)

24. § (1) A FAT vizsgálata a kérelemre indult intézmény-akkreditációs eljárás során arra irányul, hogy a kérelmező intézmény tevékenysége megfelel-e az Fktv.-ben, a kormányrendeletben, valamint e rendelet 3-9. §-ában foglaltaknak.

(2)

(3) Az akkreditáció érvényességi idejének lejárta miatt előterjesztett, az akkreditáció újbóli megadására irányuló kérelmet a kormányrendeletben és e rendeletben meghatározott követelményrendszer és eljárás szabályai szerint kell elbírálni.

25. §

A feltételes intézmény-akkreditációs eljárás

26. §

Az egyszerűsített intézmény-akkreditációs eljárás

27. § (1) Az egyszerűsített intézmény-akkreditáció iránti kérelmet a 18. §-ban foglaltak figyelembevételével a 4. számú melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelemhez mellékelni kell

a) az adatváltozást igazoló dokumentum másolatát,

b) a változás átvezetését igazoló dokumentum másolatát.

(2) Az (1) bekezdés szerinti egyszerűsített intézmény-akkreditációs eljárás esetén a határozathozatalra és a tanúsítvány kiadására a kormányrendelet 14. §-ának (2) bekezdése irányadó.

(3) A kormányrendelet 14/A. §-a szerinti egyszerűsített intézmény-akkreditáció iránti kérelmet az 5. számú melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelemhez mellékelni kell

a) a felnőttképzést folytató intézmény nyilvántartásba vételét igazoló dokumentum másolatát,

b) a szakképző intézmény képviseletére jogosult személy nyilatkozatát arról, hogy a szakmai tanácsadó testület tagjai közül mely személy áll az intézménnyel foglalkoztatásra irányuló jogviszonyban,

c) a szakmai tanácsadó testület alapítását, működtetését igazoló dokumentumokat (jegyzőkönyv, ügyrend stb.),

d) a kérelem benyújtásakor érvényes, a szakmai tanácsadó testület által jóváhagyott felnőttképzési tervet, illetve az október 1-jét követően benyújtott kérelmek esetén a tárgyévi és a következő naptári évre vonatkozó képzési tervet,

e) a képzési terv szakmai tanácsadó testület által történő jóváhagyásának dokumentumát,

f) a humánerőforrás-tervet,

g) a minőségpolitikát,

h) a tárgyévi minőségcélokat,

i) a felnőttképzési és értékelési folyamat leírását,

j) az előzetesen megszerzett tudás felmérésének és beszámításának folyamatleírását, valamint legalább még egy végzett felnőttképzési szolgáltatás folyamatleírását,

k) az információs, ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszer leírását,

l) a képzésben részt vevők igényeinek feltárását és elégedettségük mérését, valamint a mérési eredmények fejlesztésekbe történő visszacsatolását bemutató folyamat leírását,

m) az intézmény működési folyamatait meghatározó minőségirányítási rendszer leírását,

n) az önértékelési rendszer leírását és az önértékelés alapján készített fejlesztési tervet,

o) az intézmény által megvalósított felnőttképzési program akkreditációs tanúsítványának másolatát, illetve a szakképző intézmény azon iskolai rendszerű szakmai programjainak felsorolását, amelyeket a felnőttképzés keretében azonos feltételek mellett valósítanak meg,

p) a felnőttképzési helyszíneket és az azokon megvalósított képzéseket tartalmazó, az 5. § (4) bekezdés szerinti naprakész kimutatás másolatát,

q) az intézmény tevékenységének 5. számú melléklet szerinti ismertetését,

r) a felnőttképzési tevékenységért felelős vezetőnek és az oktatóknak arra vonatkozó nyilatkozatát, hogy az akkreditációs eljárás lefolytatásához szükséges, e rendeletben meghatározott adataiknak a kirendelt szakértők, az NSZFI és a FAT által történő kezeléséhez hozzájárulnak.

28. § (1)

(2)

29. § A FAT a kérelemnek, illetve a bejelentésnek helyt adó határozat meghozatalával egyidejűleg a 6. számú mellékletben meghatározott tartalmú intézmény-akkreditációs tanúsítványt állít ki.

A program-akkreditációs eljárásra vonatkozó eljárási szabályok

30. § (1) A felnőttképzést folytató intézmény által kidolgozott program akkreditációja iránti kérelmet a 18. §-ban foglaltak figyelembevételével a 7. számú melléklet szerinti formanyomtatványon az NSZFI-hez kell benyújtani. A kérelemhez mellékelni kell

a) az intézmény létesítéséről rendelkező okirat másolatát,

b) az intézmény képviseletére jogosult aláírási címpéldányának másolatát,

c) az intézménynek a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásba vételéről szóló okirat másolatát,

d) a képzési program nyilvántartásba vételét tanúsító irat másolatát,

e) a képzési programot a 8. számú melléklet szerinti adatlapon,

f)

g) a képzési tevékenységért felelős vezetőnek és az oktatóknak arra vonatkozó nyilatkozatát, hogy az akkreditációs eljárás lefolytatásához szükséges, e rendeletben meghatározott adataiknak a kirendelt szakértők, az NSZFI és a FAT által történő kezeléséhez hozzájárulnak.

(2) A FAT által már akkreditált képzési program más felnőttképzést folytató intézmény által történő megvalósítása érdekében előterjesztett akkreditációs kérelmet a 18. §-ban foglaltak figyelembevételével a 7. számú melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelemhez mellékelni kell

a) az intézmény létesítéséről rendelkező okirat másolatát,

b) az intézmény képviseletére jogosult aláírási címpéldányának másolatát,

c) az intézménynek a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásba vételéről szóló okirat másolatát,

d) azon szerződés másolatát, amely bizonyítja, hogy a kérelmező intézmény rendelkezik az akkreditált programnak a programot kidolgozó intézménytől származó felhasználási jogával,

e) a használni kívánt akkreditált képzési program lajstromszámát,

f) annak bemutatását, hogy a kérelmező intézmény rendelkezik a program megvalósításához szükséges személyi és tárgyi feltételekkel,

 

Címkék: akkreditáció felnőttképzés intézmény törvény

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu