Szeretettel köszöntelek a TELEHÁZAK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TELEHÁZAK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a TELEHÁZAK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TELEHÁZAK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a TELEHÁZAK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TELEHÁZAK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a TELEHÁZAK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TELEHÁZAK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2008. szeptember 24. eduline.hu
Csősz Ildikó közel 15 éve tanít angol nyelvet, 4-5 évig nyelvtanár trénerként is dolgozott. Nyelviskolája idén lesz 5 éves. Az egyszemélyesként indult cég mára 8-10 fős tanári gárdává bővült, amely mellett óraadók is dolgoznak.
Az OktaTárs Nyelvstúdió (http://www.oktatars.hu/) fejlődésében most egy újabb lépcsőfokhoz ért. Idén ősszel vezetik be a blended learning oktatást, olyan „kombinált” tanfolyamokat indítanak, melyekben a hagyományos órákat online gyakorlás egészíti ki. Ildikót a várakozásokról és a bevezetésről kérdeztük.
Miért döntött úgy, hogy blended learning tanfolyamokat indítanak?
Nagyon
régóta gondolkodtam rajta, hogyan lehet a tanulók otthoni tanulását
segíteni, kicsit jobban motiválni, kicsit jobban szervezni,
rendszerezni. A szóbeli kommunikáció fejlesztése a nyelvórán történik,
de a többi készséget lehet otthon is fejleszteni. A blended learning
ötlete már 3-4 éve megfogalmazódott bennem, azért is, mert kevesebb a
pénze a tanulóknak, kevesebb az az idő, amit az órán tudnak eltölteni,
és vannak tanulók, akik az idejüket otthon rá tudják szánni a
nyelvtanulásra, de a kevesebb pénz miatt nem tudnak annyi kontakt órát
venni. És erre is tökéletes megoldás a blended learning.
Akkor már régebben elkezdték?
Nagyjából
1 éve kezdtük el azt, hogy a tanulók e-mailben küldték nekünk a házi
feladatokat, amelyeket korrektúrával kijavítva visszaküldtünk. Ez a
módszer hatékonynak bizonyult, de nem volt mögöttünk egy olyan
technikai háttér, lehetőség, ami lehetővé teszi, hogy ez széles körben
és más típusú feladatokra is igaz lehessen. Ez az e-mailes küldözgetés
kicsit körülményes volt, viszont a nyelvoktató rendszer, amivel most
elkezdtünk dolgozni, óriási segítség.
Példák blended learningre
Mondana néhány konkrét példát, hogy mihez jó a blended forma?
Például
vizsgaelőkészítő csoportoknál, amikor rengeteg tesztet kell írniuk a
diákoknak. Most ezeket, sőt a próbavizsgákat is megoldhatják online. Az
azonnali visszajelzés nagyon jó a gyakorláshoz, és nekünk sem kell
kézzel javítani, csak a fogalmazásokat. Tehát ez egy tökéletes
megoldása arra, hogy hogyan tudjuk kiterjeszteni az órai időt, és
hogyan tud ez hatékonyan átmenni otthoni tanulássá.
Más típusú tanfolyamnál is használható a blended learning?
Bármilyen
tanfolyamnál használható, de kiemelném például az intenzív, bentlakásos
tanfolyamokat. Ezek eddig nem működtek olyan jól nálunk. Maga a
tanfolyam igen, de 2 kurzus között nem tudtuk megtartani, amit
megtanultak, pedig a konszolidáció nagyon fontos. Ez viszont az otthoni
tanulás feladata. Most ehhez is megoldást látok a blended formában.
És ha nem tanfolyam típusról van szó…
Az
írásbeli szintfelmérést is megkönnyíti a rendszer, mert a diák otthon
is megoldhatja, illetve nincs szükség tanár jelenlétére. A „szabad”
feladatokon kívül (pl. fogalmazás) a javítást és értékelést is elvégzi
maga a rendszer, így ez nem csak hatékony, de költségkímélő megoldás
is.
Távtanulás és blended learning
Több elképzelése is van…
Igen, négyféle online tanítási koncepciónk van. Ezek közül kettőnél távtanulást kínálunk, kettőnél blended learninget.
Milyen távtanulási lehetőségeket kínálnak?
Van
a "sima" távoktatás. Ez azt jelenti, hogy távoktatási csomagokat
készítünk, és a diák havonta kapja a feladatokat. B1-től felfelé fogjuk
ezt ajánlani, C1-ig. Erre nemcsak a Magyarországon élők
jelentkezhetnek, piaci szempontból tehát elég tág rétegnek szól. A
másik variáció szintén távoktatás, de live-online órákkal kombinálva.
Ezek 1-2 fős, interneten, tanárral megtartott órák lesznek.
Hogyan nyújtanak blended learning oktatást?
A
harmadik koncepció, maga a blended learning egy kombinált nyelvtanulás,
ami a nyelviskolai oktatás és az online távoktatás kombinációját
jelenti. Vagyis a diák bejár az órákra, de a házi feladatokat nem
papíron, vagy nemcsak papíron végzi, hanem online is. Ebbe beleillik
egyébként a live-online forma is úgy, hogy a diák például havonta vesz
1-1 live-online órát is a tanárától, ha valamilyen problémája van.
Mi a negyedik koncepció?
A
negyedik, amit kitaláltunk azok a bentlakásos, szuper-, hiperintenzív
tanfolyamok, tehát internzív nyelvtanfolyamok, vagy hétvégék, vagy több
hetes nyelvtanfolyamok távoktatással kombinálva.
Mikor indulnak?
Most
szeptember 15-én indulnak a nyelvtanfolyamok, és akkor indulunk a többi
online formával is. Ez egy folyamatos fejlődés lesz, ezt a szemesztert
inkább egy kísérleti stádiumnak gondolom. Ezért is nem kérünk érte
pénzt, de a későbbiekben sem fogunk valószínűleg. A diákoktól is
visszajelzéseket kérünk majd, ahogy a hagyományos tanfolyamoknál is.
Azt gondolom, hogy ebből profi blended learning a 2. félévtől lesz. Egy
fél év biztosan kell, hogy kiforrjon, hogy tényleg jól működjön.
Fiataloktól a 60-as korosztályig
Mennyire fogékonyak erre a tanulók?
Azok
érdeklődhetnek, akikhez közel áll a számítógép, vagy sokat dolgoznak
gép előtt. És ez ma már elég jelentős létszám, főleg a fiatalabb
korosztályban, de idősebbek is érdeklődnek, most is van például egy 60
év körüli hölgy, aki jelentkezett. Volt egyébként egy rövid
tesztidőszak is nálunk, és a diákok nagyon lelkesek. Szerintem egyre
nagyobb teret fog hódítani ez a kombinált tanulás.
Miért gondolja ezt?
Mert
itt az otthoni gyakorlásnál rögtön van visszajelzés, nem kell megvárni
a tanár javítását. És ez motiváló erő lehet. Azoknak is, akik eddig nem
szerették a házi feladatokat. A papír alapút lehet, hogy nem vette elő
a munkahelyén, de most két munka között megold 2 feladatot. És így
rendszerezettebb is a tanulás, mert sokszor érzem azt, hogy a diákok
elvesznek a sok papírban, hova teszem, hogy rendezem, elveszítettem,
itt nem tudja elhagyni.
Mennyibe kerül majd a tanulónak a blended learning?
Árban
nem fog a tanulóknak többe kerülni, mert a tanfolyamok árába ezt
belekalkuláljuk, legalábbis a lakossági csoportos tanfolyamoknál. Az
egyéni tanfolyamoknál egy kedvezőbb árat kapnak a „sima” távoktatás
alapárához képest, és a vállalati tanfolyamoknál olyan 40-50%-os
kedvezményt kapnak majd a diákok. Gondolunk a kipróbálásra is, minden
érdeklődő 3 nap ingyenes hozzáférést kap nálunk.
Rásegítve a nyelviskola marketingjére
Hogyan hirdetik a blended learninget?
Úgy
ahogy eddig a tanfolyamokat. A „sima” távoktatást azt máshogy kell majd
hirdetni, ott internetes hirdetések is szóba jönnek, egyelőre
ingyenesek. A blended learning pont azért jó, mert mindkét oldalról
megközelíthető: aki tanfolyamra jelentkezik, annak ajánlhatjuk a
blended learninget. Aki távoktatásra jelentkezik és helyben lakik,
annak fel lehet ajánlani a tanfolyamainkat, hogy így tudja kombinálni a
kettőt, és ez anyagilag és hatékonyságban is jó. Így a távoktatással
tanulók egy részét be tudjuk hozni a nyelviskolába.
Akkor így több tanulóra számít?
Mivel
a diákokban egyre nagyobb az igény, hogy online és interneten keresztül
is tudjanak tanulni, ezért amióta mi így hirdetjük magunkat, úgy
gondolom, hogy több jelentkezőnk van. Vagyis visszafelé is működik a
dolog. Az online forma segít rá a nyelviskola marketingjére. A
nyelviskolában tanuló lehet, hogy pont azért nem más nyelviskolába megy
el, mert itt kap távoktatási lehetőséget is, akár ingyen, vagy
minimális összegért.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Blended learning. Eszik vagy isszák?