Szeretettel köszöntelek a TELEHÁZAK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TELEHÁZAK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a TELEHÁZAK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TELEHÁZAK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a TELEHÁZAK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TELEHÁZAK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a TELEHÁZAK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TELEHÁZAK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Kincsem Hungária Szövetkezet és a Kincsem Magyar Termék Kereskedőház összefogásának célja a hazai vállalkozások, őstermelők által előállított, jellemzően hazai alapanyagok felhasználásával készült élelmiszer-ipari és más termékek eljuttatása a fogyasztókhoz.
A vállalkozás küldetéséről Ments Andrást, a Kincsem Magyar Termék
Kereskedőház ügyvezetőjét kérdeztük.
Hogyan
kezdődött, mi volt a program alapgondolata?
Az alapvető
cél a magyar gyártók termékeinek minél hatékonyabb piacra segítése volt,
a logisztikai költségek lefaragásával. A platform segítségével össze
tudjuk hozni a hazai gyártókat és a vevőket az internet segítségével,
mindenféle pluszköltség nélkül. Elképzelésünk találkozott a Kincsem
Hungária Szövetkezet gondolatával, amely hasonló terveket fontolgatott.
Úgy döntöttünk, hogy szövetkezeti formában megpróbálunk egy csaknem
minden szakterületet felölelő országos gyártói, termelői, forgalmazói,
gasztronómiai és vásárlói bázist kialakítani, amelynek keretében minden
érintett fél hasznára megpróbálunk mindenféle járulékos költséget
kiiktatni.
Mi a program lényege?
A
Kincsem Magyar Termék Kereskedőház (KMTK) egységes rendszerű, országos
hatókörű beszerzési, logisztikai program, amely egy webáruházra, illetve
az ehhez kapcsolódó kártyarendszerre épül. A szövetkezet a teljes
országot lefedő logisztikai bázisa révén tudja biztosítani a termékek
eljutását a gyártótól a vevőig. Azok a gyártók, termelők, gazdák, akik
belépnek a szövetkezetbe, térítésmentesen létrehozhatnak egy
webáruházat, és csak egy számlázási programot kell telepíteniük a
számítógépükre, hogy tagjai lehessenek a rendszernek. A tagoknak csupán
azt kell vállalniuk, hogy másnak nem adják olcsóbban az áruikat, mint
amennyiért azt a szövetkezet webáruházában meghirdetik. A KMTK a
franchise nyújtotta üzleti lehetőségeket kihasználva az egységes
arculatú, nagyrészt azonos termékkört forgalmazó üzleteket a
fogyasztóknak mint országos hálózatot kívánja megjeleníteni, miközben a
hálózat tagjai teljes mértékben megőrzik jogi és gazdasági
önállóságukat. A kereskedőktől azt kérjük, hogy boltjaikban legalább 51
százalékban magyar árukat forgalmazzanak, és működtessék a Kincsem
Magyar Termékkártya-elfogadó rendszert.
A termékek eredetére,
minőségére garanciát, illetve árkedvezmények igénybevételére lehetőséget
a Magyar Termék Kártya kibocsátásával nyújt a KMTK.
Hogyan
épül fel a Kincsem Magyar Termékkártya-rendszer?
A
Kincsem Magyar Termékkártya-rendszernek három szintje van. Az
aranykártyát a termékbeszállítók igényelhetik, az ő nyilvántartásukra
kívánjuk használni.
Az aranykártyára azok jogosultak, akik részjegy vásárlásával belépnek a szövetkezetbe. Ezt megtehetik gyűjtőszervezetek is, amelyek így magukkal hozzák tagjaikat, akiknek így a belépés ingyenes. A kártya birtokosa kedvezményes logisztikai díjjal növelt termelői áras vásárlásra jogosult.
Az ezüstkártya szól a lakosságnak,
ezt terveink szerint postaköltséggel együtt 800 forintért bárki
megvásárolhatja. Ezzel a pongyűjtőkártyával kedvezményeket lehet elérni a
rendszerhez csatlakozó kisboltokban.
A Kincsem Magyar Termékkártya
bronztípusát kizárólag az önkormányzatok igényelhetik.
A bronzkártya – amellett, hogy pontgyűjtésre is szolgál – az önkormányzat döntése alapján adható át szociális rászorultság esetén családoknak, nyugdíjasoknak, segítve a rászorulókat abban, hogy körülbelül 15-20 százalékkal olcsóbban juthassanak magyar termékekhez.
A Magyar
Termék-bronzkártya törvényváltozás esetén alkalmas lehet szociális
támogatások, közmunkadíjak magyartermék-vásárlással történő
kiegyenlítésére, mivel közvetlenül a termelőtől történő vásárlással a
legolcsóbb beszerzési forrást ajánlja.
A webes vásárlásra az arany-
és a bronzkártya jogosít fel, míg az ezüstkártya törzsvásárlói
kártyaként működik. Az elfogadóhelyként funkcionáló boltok és éttermek
mindhárom kártyát elfogadják.
Hogyan működnek ezek a
törzsvásárlói kártyák?
Bármely bolt, amelyik a rendszer
terminálját betelepíti, Magyar Termék Kártya-elfogadóhellyé válhat. Ezek a
boltok két lehetőség közül választhatnak. Az egyik, hogy megvásárolják a
kártyát, és azt kiosztva felépítik saját törzsvásárlói hálózatukat.
Ezeken a kártyákon a kedvezményeket – 3, 5 vagy 10% – pontrendszer
alapján tartjuk számon, és a következő vásárláskor felhasználhatók vagy
akár tovább is gyűjthetők. A kedvezmény csak az adott boltban
érvényesíthető. Az üzleteknek, szolgáltatóknak van másik lehetőségük is.
Ha nem kívánnak részt venni a pontgyűjtő rendszerben, a kártyára
adhatnak azonnali készpénzkedvezményt is. A kedvezmények mindkét
fajtáját nem csak magyar termékek vásárlására lehet igénybe venni.
Miként
zajlik a weben történő vásárlás folyamata a belépéstől a rendelésig?
Az
első lépés, hogy mondjuk egy őstermelő regisztrál az interneten a
rendszerben. Mi segítünk abban, hogy termékei megjelenjenek a neten,
fotóval, leírással és a kínált mennyiséggel. Innentől a mi feladatunk,
hogy értékesítési hálózatunkon keresztül ezeket az árukat ajánljuk a
rendszerhez csatlakozott vevőkörnek. Ha interneten keresztül rendel
valaki, azt továbbítjuk a disztribúcióval megbízott, országos
hálózattal, 12 bázissal, tekintélyes flottával rendelkező logisztikai
céghez, amely az árut eljuttatja a kívánt helyre. A rendszerhez
csatlakozás technikai feltételeinek megteremtéséhez a gyártóknak
egyszeri, minimális költségük merül fel, mégpedig egy számlázó program
telepítésével, amely ezután automatikusan elkészíti a számlát. Ez
elkerül a logisztikai céghez, amely elindítja a szállítási folyamatot. A
fenti műveletsor hamarosan teljesen elektronikusan zajlik majd. A
logisztikai cég begyűjti, és a központba hozza a megrendelt árukat,
ahonnan megtörténik a tovább terítés, a rendelések célba juttatása.
Milyen
termékköröket forgalmaznak a rendszeren keresztül?
Az
élelmiszer a fő csapásirány, az élelmiszer-ipari üzleteknél vannak olyan
lehetőségek, amelyek ezen boltok beszerzési társulásba tömörülését
segíthetik elő. Az élelmiszerek mellett a mezőgazdasági termékektől,
zöldség-gyümölcstől, iparcikkektől a papíráruig, a virágig és minden
egyéb termékig értékesítési pontokat tudunk felfűzni, illetve a gyártói
oldalon széles a kínálatunk. A Magyar Termék-kártyával – amely
tulajdonképpen törzsvásárlói kártya – olyan termékrendszert tudunk
kialakítani, amely nem tesz különbséget a szakágak között. Mindössze egy
terminál telepítésével bárki csatlakozhat a rendszerhez, a mi
feladatunk, hogy a beszerzési forrásokat megkeressük, és összehozzuk a
gyártót és a kereskedőt. Közeli célunk, hogy a rendszerbe bevonjuk a
vendéglóhelyeket is. Különleges elem még az áru-előrejelzés, amelynek
lényege, hogy a gyártók előre jelezhetik, egy bizonyos termékből mikor,
milyen mennyiséget, milyen áron kínálnak majd eladásra.
Külön
kérdés az etika és a garancia. Ezeket hogyan szabályozták?
Nagyon
kényes kérdés, hogy kifogástalan termékeket kínáljunk, annál is inkább,
mivel itt az eladó nevesítve van, és érdeke jó hírnevének megőrzése –
és vásárlóinak megtartása. Ebben a rendszerben a gyártóknak sok
lehetőségük van: önmaguk állíthatják be az árakat, ők számlázhatnak, a
vevők az „övék”, tudnak velük kommunikálni, egyedi engedményeket adni,
vagyis teljes egészében ők tudják kialakítani vevőkörüket. A belépést
szabályozó feltételek, az etikai kódex, valamint a szövetkezeti
alapszabály megtalálható a honlapunkon, az ezeket megsértőket kizárjuk a
rendszerből.
A garancia és a reklamáció kezelése – mivel az
adásvétel közvetlenül zajlik – a megrendelő és a gyártó között történik.
Ha egy terméket minőségi kifogás miatt vissza kell juttatni a
feladónak, a szállítás költsége a gyártót terheli. Innentől kezdve ez az
ő felelőssége, és ezt szerződésben vállalja is. A szerződés szövege
megtalálható a honlapunkon, ebben olvasható az is, hogy a gyártóktól azt
kérjük, a webáruházban feltüntetett árnál olcsóbban más csatornákon
keresztül ne kínálja az adott termékét.
Milyen költséget
jelent a szállítás a gyártónak?
A folyamat teljes
költsége a gyártónak a termék nettó árának 16 százaléka. A leszállított
termék árát a logisztikai cég szedi be, és azonnal továbbítja a gyártó
számlájára. Ez a gyorsaság is a rendszer előnyei közé tartozik.
Meghatározták
a minimális rendelhető mennyiséget?
Ha valaki vásárol a
rendszerből, a minimális összeg 15 ezer forint, ezt maximum három, az
ország bármely pontján tevékenykedő gyártótól lehet megrendelni,
háromszor ötezer forintos tételben.
Terveik szerint
milyen ütemben épül majd ki a rendszer?
Azt szeretném,
ha egy év múlva legalább 250-300 bolttagja, 300-400 termelője lenne a
rendszernek, és minél több önkormányzat csatlakozna hozzá.
forrás:
elelmiszer.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!